Betalt annonsering – Google ADS

PPC står for pay per click – som omfatter den betalte annonseringen i Google.

New Elements Synlighetsavdeling hjelper deg med alt fra å planlegge, produsere og drive Google Ads annonseringen. Vi lager da kampanjer med målrettede annonser, som synliggjør dine utvalgte produkter via Googles tekst og bildeannonse system Google Ads og Google innholdsnettverk. Det krever også endel administrasjon både før og underveis som tilpasning av målgrupper med retargeting underveis i kampanjen, når vi får analysert og ser hvilke annonser som fungerer.

Google Ads annonsering er en lønnsom investering med lav risiko som øker trafikken og potensialet som skaper mer av den relevante trafikken og dermed bedrer grunnlaget for leads og salg til din bedrift. Det lar deg som bedrift by på plasseringer av annonser i søkemotorene når noen aktivt søker etter varer eller tjenester du tilbyr. Rangeringen styres av Googles budsystem og avanserte algoritmer.

Alle tilgjengelige tilbud for brukerens søk analyseres og din annonse plasseres etter faktorer som bud, relevans og kvalitet. Det krever litt innsikt i Googles annonseverktøy, planlegging og administrasjon av kampanjen underveis. Vi har kompetansen til å hjelpe deg.

Pris og budsjett bestemmer du selv og vi kan justere, målrette og optimalisere underveis som vi ser hva som fungerer best.

Har du nye salgsmål du vil oppnå, eller noe nytt du vil annonsere eller fortelle verden om så lager vi en annonseplan og setter igang. Enkelt og greit.

Mer om Google Ads søk og Innholdsnettverk

Google Ads deles opp i to typer:

  • Google Ads søk annonser
  • Google Ads innholdsnettverk – annonsering


Ads søk
innebærer kjøp av søkeord på Google og søkepartnere (eks Startsiden) som utløser annonsevisninger på søkeresultatene. Fordelen er at det kun er kostnad per klikk. Ved Google Ads innholdsnettverk plasseres annonsene dine på nettsteder, portaler, blogger og websider som har avtaler med Google. Annonsevisninger utløses av tekstinnholdet på nettstedet. Hvis teksten inneholder et av ordene i Ads-kampanjen din, vil annonsen vises. Man kan velge CPC (kostnad per klikk) eller CPM (kostnad per tusen visninger). Annonsene konkurrerer om visninger på samme måte som i søkenettverket, altså etter klikkfrekvens, bud og Quality Score (Googles kvalitets-score krav) AdWords søk er i de fleste tilfeller mer kostnadseffektivt enn AdWords innholdsnettverk.