Gode nettsider kjennetegnes av

  1. Gir god brukeropplevelse
  2. Underbygger bedriftens profil
  3. Viser bedriftens kontaktinformasjon
  4. Kommuniserer tydelig et kundeløfte – forteller kundene hva du gjør
  5. Viser tilbakemeldinger fra fornøyde kunder
  6. Har en viss aktivitet
  7. Innehar responsivt design
  8. Den er søkbar i Google
  9. Innehar intuitiv navigasjon
  10. Viser originalbilder av høy kvalitet
  11. Lenker til sosiale medier
  12. Viser siste nyhetene fra din blogg
  13. Video og Visuelle elementer

Se et utvalg av våre nettløsninger

Hvilken type nettside trenger du?

  • Generere leads (leadsskjema)
  • Selge fysiske produkter (Nettbutikk)
  • Formidle informasjon (katalog)

Strategi og plan

Det er uendelig med muligheter i dag, så det gjelder å være konkret i forhold til din målgruppe og omfang. Det er en forutsetning med god planlegging og arbeid for å lykkes. Har du et bra innhold og design, kan du regne med at nettsiden din vil være den viktigste salgs- eller kommunikasjonskanalen for bedriften din.

Nettsidene er det første dine potensielle kunder ser, og er fundamentalt viktig for digital tilstedeværelse og synlighet på nettet. En overordnet strategi og tydelige mål er et viktig utgangspunkt for din investering. Nettsiden kan bli din aller viktigste inntekstkilde i fremtiden. Så hva kjennetegner en god nettside.

Optimaliser din nettside

Alle nettsteder har sine egne mål og felles for alle er å øke antall besøkende med unike brukere, og øke den gjennomsnittlige tiden brukeren er på sidene. For å få til det må man jobbe på flere fronter for å skape en god brukeropplevelse og god verdi for sine kunder og brukere.

Du bør arbeide både på kort og lang sikt for å oppnå gode resultater med din nettside.

Googles krav til innhold, arkitektur, sikkerhet, universell utforming er fundamentalt med tanke på å bli kategorisert og funnet i Google søkene, men like viktige er det å skape relevant innhold som treffer målgruppen din.